T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / SİVEREK - Mevlana Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

Deyimler bir dilin zenginliğinin göstergesidir. Atasözleri ise bir ulusun tecrübelerini yansıtır. Türkçe, deyimler ve atasözleri açısından oldukça zengin bir dildir. Eğitimde ise görsel materyaller kalıcı öğrenmede oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle soyut ve mecaz kavramlar içeren deyimler ve atasözleri anlama ve yorumlama açısından kimi zaman zorluk yaşatmaktadır.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı etkinlikleri kapsamında Mevlana Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak deyimler ve atasözleri temalı sergimizi açtık. Sergide öğrencilerimiz deyim ve atasözlerinden ilham alarak görseller ve tasarımlar ortaya koydular. Bu eserler Türk Dili ve Edebiyatı Zümre Öğretmenleri ve öğrenci işbirliği ile sergilenmek üzere hazırlandı. Sergimiz, Okul Müdürü Ali HATİPOĞLU, diğer okul personelleri ve öğrencilerin katılımıyla açıldı. Ortaya konulan eserlerin sergiyi ziyaret edenlerin ilgisini fazlasıyla çektiği gözlemlendi. Bu şekilde öğrenmenin somutlaştırılmasının ve birden fazla duyuya hitap etmenin öğrenmede ne derece etkili olduğu görüldü.

Ock

Okul Müdürümüz Ali HATİPOĞLU 1.Dönemin sona ermesi nedeniyle yapılan törende:"Değerli arkadaşlarım ve kıymetli öğrencilerim! 2023 -2024 eğitim öğretim yılı birinci dönemini bitirmiş bulunuyoruz , karnelerinizi alarak, bir dönemi daha geride bıraktınız, dönem boyunca çalışıp çabaladınız, tabi bunun sonucunda da yoruldunuz,çalışmalarınıza kısa bir  ara vererek  tatile gireceksiniz ,tatilinizi iyi değerlendiriniz, tatilde çok kitap okumanızı umarak, hepinize hayırlı sağlıklı ve mutlu tatiller diliyorum , 5 Şubat 2024'de başlayacak olan ikinci dönemde görüşmek üzere,  Allah’a emanet olun." dedi.

Ara

Okulumuzda ÇEDES Projesi kapsamında  öğretmen ve öğrencilerimiz tarafından  pano çalışmaları ve salon etkinliklikleri yapıldı yapılan çalışmalarda;

1. Yardımseverlik ve  Merhamet kavramları ile ilgili konferans salonunda öğrecilerle birlikte slayt gösterisi izlendi.

2  Yardımseverlik ve Merhamet konulu ilahi dinletisi yapıldı.

3.Öğrencilerin yazmış olduğu  Yardımsever Hz. Muhammed (S.a.v.) adlı hikaye okundu.

4. Edep,Saygı ve Nezaket Kavramları İle İlgili Öğrencilere Bilgiler Verildi.

5.Öğrencilerle Birlikte Edep,Saygı ve Nezaket Konulu Okul Panosu Hazırlandı

6.ÇEDES projesiyle ilgili panolar görsel ve güzel yazılarla süslendi

Ekm

Ekm

Vehbi Koç Vakfı tarafından yürütülen

"Anadolu Okuyor Projesi" kapsamında okulumuza gönderilen kitaplar kütüphane raflarımızda yerini aldı. Okulumuza ve öğrencilerimize hayırlı olsun. Projeyi yürüten kuruluşa ve Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze teşekkür ederiz.

May

Bu kts faaliyetimiz daha cok mezun olacak olan 12. Sınıflarımızla birlikte  bazı çalışmalar yapılarak tamamlanmıştır. Okulumuzun  ilk mezunları olacak olan 12'lerimizin deneme sınavı başarıları değerlendirilerek  yaklaşık iki hafta kalan YKS sınavı öncesi mezun olacak olan öğrencilerimizle son görüşmeler gerçekleştirildi. Gençler yapmış oldukları başarıları  11'lere ilham olsun diye paylaştılar. Üniversiteye yönelik de öğrencilere akedemik anlamda bilgiler hem 12'lere hem 11'lerle verildi. 

May

Kts 2. dönem nisan-mayıs ayları faaliyetlerinden ilki " Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı " olduğundan okulumuz Mevlana Kız Anadolu İmam Hatip lisesinde fidan dikme çalışmaları yürütülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz mevcut güzelliklerin korunması, yaşatılması ve devamı yönünde de yaşlarının fevkinde hassasiyet ve ilgi göstermektedirler. Her öğrencinin bir fidanı olsun sloganı ile öğretmen ve öğrencilerle birlikte okulumuzun muhtelif yerlerine fidan dikilmektedir.

May

Okulumuzda Nisan-Mayıs dönemi KTS kapsamında rehberlik servisi ve sınıf öğretmenleri işbirliğiyle öğrenci tanıma tekniklerinden Kimdir Bu? Ve Sosyometri tüm sınıf düzeylerinde uygulanmıştır. Rehberlik servisince uygulanan öğrenci tanıma teknikleri, öğrencilerin iç dünyasını yansıtmasında, aile ya da bireysel sorunları olan öğrencilerin tespit edilmesinde önemli bilgiler sunmaktadır. Kimdir Bu? Ve Sosyometri teknikleri uygulaması yapılmadan önce rehberlik servisi ve sınıf öğretmenleri bir araya gelmiş, rehberlik servisi öğretmenimiz tarafından tekniklerin nasıl uygulanacağı, öğrencilerin nelere dikkat edeceği ve sonuçların nasıl değerlendirileceği sınıf öğretmenlerimize anlatılmıştır. Tüm sınıf düzeylerinde Kimdir Bu? Ve Sosyometri uygulamaları yapıldıktan sonra, sınıf öğretmenleri sonuçları çizelgelere işlemiştir. Sonuç çizelgeleri ve uygulanan tekniklere ait dökümanlar okul rehberlik servisince toplanmış ve değerlendirmeye alınmıştır. Yapılan değerlendirmelerde öğrencilerin sınıf içinde ve arkadaşlar çevresindeki rolleri daha iyi öğrenilmiş ve öğrenciler daha yakından tanınmıştır.

May

Okulumuzda Nisan-Mayıs ayı Kalite Takip Sistemi kapsamına İl Mem tarafından planlanan faaliyet olarak öğrenciler ile birlikte Kurtuluş Savaşı, Çanakkale Zaferi ve Güneydoğuda Şehit olan asker ve polislerimiz ile 15 Temmuz Demokrasi zaferinin şehitleri ile ilgili anma programları yapılmıştır. Hatimler düzenlenmiştir. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri dikkate alınarak öğrencilerde tarih bilinci geliştirilmiştir.

May

Okulumuzda Nisan-Mayıs dönemi Kalite Takip Sistemi kapsamında okul idaresi iş birliğiyle ve kütüphane kulübü ile yapılan görüşmelerde, okulumuz kütüphanesinde okuma köşelerinin eksik olduğu belirlenmiştir. Okulumuzda kütüphane mevcut olup okul kütüphanesi içerisine, öğrencilerin kitapları okuyabileceği, inceleyebileceği ve araştırmalar yapabileceği bir okuma köşesi oluşturulmuştur. Düzenlenen okuma köşemizde öğrenciler kitap okumakta ve okudukları kitapları birbiriyle tartışarak hem iletişim becerilerini geliştirmekte hem de kitapları daha yakından tanıyabilmektedir. Okuma köşemizde farklı tür ve özellikte kitaplar mevcut olup, bu kitaplar her geçen yıl daha zenginleşmekte ve kalitesi artmaktadır. Okulumuz 2018-2019 yılında eğitim-öğretime açılmış olup, okulumuz açıldığından bu güne kadar kütüphane/ okuma köşemize idare ve öğretmenlerin katkılarıyla çok sayıda kitap/eser kazandırılmıştır.

 

Ahmet TÜZÜNER

 Coğrafya Öğretmeni

Mrt

Mrt

Mrt

Okulumuz öğretmen ve yöneticilerine kts konusu kapsamında şubat ve mart aylarında "meslektaş dayanışması" konulu seminer verilmiştir. Fen bilimleri alanında birbirleriyle ilişkili dersler olan Fizik ve Kimya branş öğretmenleri Okan AKTEN ile Barış KAHYA, dersleri daha etkili ve verimli işleyebilmek için fikir alış verişinde bulunmuşlardır. Ayrıca diğer sayısal ve sözel branş öğretmenleri ile de öğrenci başarısının artırılması amacıyla derslerde uygulanabilecek yöntemler hakkında konuşulmuş ve onların da görüşleri alınmıştır.

Mrt

Okulumuz öğrencilerine kts konusu kapsamında şubat/mart döneminde hem saygı, sevgi ve vefa duygularını geliştirmek hem de sağlık alanında bilgi vermek ve özellikle covid 19 ve korunma yolları konusunda öğrencilerimizi bilgilendirmek amacıyla okulumuz öğretmenlerinden olan Ahmet TÜZÜNER'in sağlık alanında görev yapmakta olan hemşire eşi okulumuza davet edilmiştir. Okulumuzun konferans salonunda öğrencilere covid19 yanı sıra psikolojik sorunlarıyla başa çıkabilme yolları konulu da bilgi verilmiştir.

Mrt

Okul kütüphanesi gün içinde öğrencilerin kullanımına sunuldu. Kütüphane programı ile öğrencilerin ödünç kitap almaları sağlandı. Ayrıca okul kütüphanesinde bulunan bilgisayara internet erişimi sağlanarak öğrencilerin araştırma yapmalarına imkan sağlandı.